maanantai 5. helmikuuta 2018

Minun treenit

Jotkut ovat kyselleet minun treenaamisesta, missä treenaan ym. En voi sen enempää kertoa teille mitä olen jo kertonut aikaisemmin. Minä käyn jumppaamassa fysioterapiassa Vähässäkyrössä, tuon enempää teidän ei tarvitse tietää. Jumppa on jokaisen yksityinen asia, eikä paikalla ole merkitystä tässä tapauksessa. Kutsun jumppaa treenaamiseksi, koska se käy ihan täysin treenaamisesta. Lihaksia ylläpidetään laitteissa ja myös ilman laitteita tehdään joitakin liikkeitä. Käsipainoilla teen myös joitakin liikesarjoja.
Kehonhuolto on myös todella tärkeää, varsinkin jos on lihaskireyttä. Itse en saa venytettyä täydellisesti jalkojeni lihaksia, joten jumppari hoitaa jalkojeni venytyksen. Fysioterapia on joka viikko 2x viikossa. En oikein muuta tänne tuosta jumpasta pysty kertomaan, koska en suunnittele treenejä etukäteen. Jumppahetkellä keskustellaan ja suunnitellaan  sitä, mitä sillä hetkellä tehdään missäkin laitteessa. Tällä viikolla (tiistaina)  aloitetaan käsilihaksilla ja vatsoilla, loppuviikosta (torstaina) tehdään jalkoja ja selkää. Liikkesarjoja on aina 3 laite/liike, toistoja noin 15. Painot minulla on joka laitteessa,  eli 10-15kg, käsipainoissa 1-4kg.
Jumppakaava toistuu joka viikko samanlaisena, liikkeet ja järjestys saattavat joskus vaihdella. Koen kuitenkin ettei minun ole tarvetta kirjoittaa siitä joka viikko. Kirjoitan  kuitenkin viikon päätteeksi yhteenvedon ja oman näkemykseni treeneistä. 
Yritän nyt täysillä keskittyä treenaamiseen enkä voi kaikesta aina kirjoittaa tänne blogiin. Kiitos kuitenkin kaikille palautteista. Otan teidät lukijatkin huomioon,  Kirjoitan omasta elämästäni ja asioista jotka on minulle tärkeitä. Yksityisyydestäni pidän myös tiukasti huolta, eli ette kaikkea tule täällä näkemään/lukemaan. Nyt on aika lähteä ulos reippailemaan raikkaaseen, aurinkoiseen ilmaan.

💙 Hyvää viikon alkua jokaiselle. 💙
       

sunnuntai 4. helmikuuta 2018

Lauantain ruokalista [video]

Lauantaina aamulla ajattelin, että tänään voisin kuvata ruokailujani. En viikonloppuisin yleensä syön kauhean paljon.  Nuo kellonajat saattaa vaihdella, riippuen siitä koska herään aamuisin. 

   Lauantai    

Aamupala: 8:00 - 8:30
- Kaurapuuroa + hilloa 2 rkl 
- Kahvi 

Välipala: 10:00 - 10:30
- Hedelmä  

Päivällinen: 11:00 - 12:00
- Munakasrulla + salaatti (Fetajuustoa 10%, makeafriseesalaatti, kurkkua)
- Mehulasi 

Välipala: 14:00 - 15:00
- Maissimuroja + Kahvi 
- Vesilasi

Lounas: 16:00 - 17:00 
- Persikkarahkaa 
- Mandariini 

Välipala: 17:45 - 18:00
- Näkileipä (Yrtti tuorejuustoa (14%), 2 juustosiivua, kalkkunafileviipale)
- Mehulasi

Iltapala: 19:30 - 20:00
- Maissimuroja - Kahvi (en yleensä tähän aikaan enää juo kahvia, mutta joskus jos pitää tehdä blogi /vogi juttuja myöhemälle iltaan.)

Laitan vielä tähän alle lauantaina kuvaamani ruokailut, en kuvannut kuitenkaan kaikkia ruokailuja, että yksi välipala jäi kuvaamatta. Teen arkipäivän ruokailusta vielä erikseen videota, kunhan kerkeän siihen paneutua ja suunnitella kuinka sen kuvaan. Käyn kuitenkin töissä ma-pe eli en voi töissä olevaa ruokaa kuvata, joten kirjoitan ruokailut töistä paperille.


keskiviikko 31. tammikuuta 2018

Ensimmäinen dieettikuukausi takana


En voi muuta sanoa, kun että AIVAN MAHTAVA FIILIS ON! Olo on freesi sekä pirteä. Jaksan paljon paremmin vaikkakin tiedän, että pahin on vielä edessä. Rasvaprosentti on laskettu todella alas ja proteiinit on nostettu korkealle. Treenit on nyt tällä hetkellä 1x viikossa, mutta teen kotonakin jonkin verran harjoitteita. Kotona  on 4 kg kahvakuula ja jumppanauha.               

Ensimmäisen viikon jälkeen karkin himo katosi, ei tehnyt edes kaverin luona  mieli mitään herkkuja. Kovasti on tarjottu, mutta olen vain kohteliaasti kertonut, etten voi syödä, eikä yksi pala haittaa, mutta parempi olla ilman, ettei tule sortumista. Syömiset on olleet melko samaa joka viikko. Aamuisin puuro + kahvi ja siihen kylkeen proteiinijogurttia. Päivällä töiden jälkeen lihaa tai salaattia sekä leipää. Paljon vettä täytyy juoda treenien aikana ja jälkeen. Olen asettanut itseni niin tiukalle, että yhtäkään sokeripitoista ruokaa tai juomaa en ota vastaan. Kävelylenkit on olleet aina  viikonlopun huipennus sunnuntaina. Kävelylenkkien pituus on ollut minulle sopiva, teen sen vielä tuplana eli edestakaisin(1,5km x2). Kotona sitten taas teen omat treenit ja liikkeet. Kahvakuulatreenit on pääasiassa käsilihaksiin painottuvaa, joskus teen myös jalkoja ja käsiä, sitten taas toisina  päivinä jalkoja ja vatsoja. Selkälihaksia en pysty kotona treenaamaan. Fysioterapiassa hoidetaan sitten kehonhuolto ja lihaksia harjoitetaan laitteissa. 

Tuosta kuvasta nyt ei saa hyvää kuva tämän hetkisestä tilanteesta ja paino mitataan vasta viikon päästä. Olo kuitenkin kertoo ja liikkuminen paljon, että onko painoa lähtenyt. Niinkuin äitini sanoi tuossa tammikuun alussa , että olen hieman pullea. Ottaen huomioon lihassairauteni, joka saattaa myös lisätä turvotusta. Turvotus kuitenkin ei ole pysyvä joten toivon, että kun painoa putoaa niin tämä turvotuskin laskisi sen mukana pois kokonaan. Jännitän hieman tuota ensi viikon tulevaa punnitusta, koska pelkään, että paino ei ole tippunut haluamaani tahtiin. Se ei kuitenkaan saa minua tällä kertaa lopettamaan tätä prosessia kesken. Aineenvaihdunnalla on myös iso osa painonpudotusta. Ensiviikolla siis vuodatetaan hikeä, niin paljon kuin vain mahdollista. Kesäkunto 2018 Täältä tullaan. Kuinkahan monta kesäkuntoa olen jo itselleni asettanut tavoitteeksi. Tällä kertaa se tavoite toteutuu loppuun asti. 


Treenivlogi päivittyy sitten taas ensiviikolla, sitten kerron hieman helmikuun suunnitelmista. Saatan myös uudistaa jonkin verran ruokavaliotani, jos paino ei ole pudonnut haluamaani tahtiin. Odotan jo salille pääsyä ensi viikon tiistaina. Nyt tämän tyttösen täytyy kuitenkin mennä nukkumaan, huono puoli tässä dieettaamisessa on, että se vie todella, todella paljon energiaa. Hyvää viikkoa kaikille.

Tähän kuntoon kun itsensä saisi, niin olisin ikionnellinen, kuva otettu joskus v.2013. 


sunnuntai 7. tammikuuta 2018

Tammikuun ensimmäiset valokuvaukset

 Sunnuntaina 7.1. Kuu näkyi kahtena. 

....Sitten alkoi linturalli ruokapaikalla....









Selkäni takana nousee aurinko uuteen päivään. Tästä päivästä päätin, että siitä tulee hyvä, maksoi mitä maksoi.! Huomenna alkaa työt. Olen hieman haikealla fiiliksellä, koska loma loppuu tänään. Mutta en anna sen vaikuttaa mielialaani. Tästä päivästä tuli kuitenkin aivan mahtava. 

  


Tänään tuli myös ensimmäistä kertaa aktiivisuuteen jotain muutosta. Kävin nimittäin kaverin luona lenkillä ja kuvailemassa ulkona. Jalkoja särki tuon lenkin jälkeen, joten tietää, että treeni upposi oikeaan paikkaan.  Pakotin itseni menemään lenkille, vaikka sää olikin hieman tuulinen ja kylmä. Asteita ulkona oli -6C. 

💙 Tästä on mahtavaa aloittaa uusi viikko. Hyvää viikon alkua jokaiselle. 💙 

lauantai 6. tammikuuta 2018

Lumista maisemaa













Oli tänään pakko käydä kuvailemassa lumista Pohjanmaata. :)